יום רביעי, 20 בפברואר 2013

פורים - תחפושות, סקטורים ומה שביניהם


"חצי בן חצי בת", זקן/ה, כושי, רמזור, "טלפון חוגה", "מלכת אסתר", "רוח רפאים"... אם השמות האלה מזכירים לכם נשכחות, אין זאת אלא, כי עברתם את גיל 25.
היום, כמעט כבר לא ממציאים תחפושות אלא קונים מהמוכן. 
כמובן שכל סקטור חוגג את חג פורים לפי הבנתו.
בסקטור החרדי מתחפשים לדמויות תנ"כיות - בנות לדמויות נשיות ובנים לדמויות גבריות, תענית אסתר, משלוחי מנות, קריאת מגילה ושתיה כדת וקצת מעבר. אם יצא לכם לראות עיתונים חרדיים לאחרונה, לא יכולתם שלא לפספס את מודעות התחפושות - שם הפנים של הבנות פשוט מחוקות. 
התגובה של סקטורים אחרים למודעות אלה היא שעכשיו הם מבינים למה יש כל כך הרבה הטרדות מיניות בסקטור החרדי ובמקום שמסתירים פנים של ילדות קטנות שם מתפרץ כל האסור ביתר שאת. 

הסקטור הלא דתי מתייחס לפורים בעיקר בקטע של מסיבות תחפושות. לאחרונה, אם יצא לכם לראות עיתונים כלליים, לא יכולתם לפספס את מודעות התחפושות שם מובלטות תחפושות הנערות עם מינימום לבוש, כך שכל תחפושת תמימה של כיפה אדומה, דרדסית או שלגיה הופכת להיות בוטה ופתיינית. 
התגובה של סקטורים אחרים למודעות אלה היא שעכשיו הם מבינים למה יש כל כך הרבה הטרדות מיניות בסקטור שאינו דתי ובמקום שהכל כה פרוץ ופתוח, שם הכל כנראה נגיש. 
בכוונה הבאתי שני צדדים מנוגדים ומוקצנים לגמרי. יתכן שבשוליים הם באמת גורמים למישהו להטריד מינית, אבל ברור לכולנו שהסיבות להטרדות הן הרבה יותר עמוקות ושונות.
בין שתי העמדות המנוגדות, יש כמובן את הרוב השפוי שמחד, לא ייתן לגחמת מעצבי תחפושות לקבוע לו איך להתחפש ומאידך, לא יחשוש ממפגש עם פנים של ילדה בת שלוש. 

פורים שמח!

http://www.facebook.com/antebiyael
http://www.pis.co.il/

תגובה 1: